Franz Xaver Kroetz: Pri Hlevarjevih (Prešernovo gledališče Kranj), KC Janeza Trdine Novo mesto

9.2.2016 | 19:30

GLEDALIŠKI ABONMA B IN IZVEN ● MLADI DO 30 LET: 12 € ● PREDPRODAJA: 16 € ● NA DAN DOGODKA: 17 €

Režiser: Eduard Miler

Igrajo: Borut Veselko, Vesna Jevnikar, Vesna Slapar, Peter Musevski

Foto: Boris B. Voglar

Predstava traja 80 minut in nima odmora.

DRAMA V GORENJSKEM NAREČJU S SRHLJIVIM PRIKAZOM ZADRTOSTI RURALNEGA OKOLJA.

Ljudska igra Pri Hlevarjevih bo tako kot že toliko predstav Prešernovega gledališča držala ogledalo naši družbi in njeni nestrpnosti do vseh drugačnih. Tema, ki jo Kroetz izpostavlja v drami, in problematika duševno zaostale deklice v izrazito nestrpnem, ozkem kmečkem okolju se aktualno vpisujeta v naš čas in prostor in tako se znova potrjuje močna paralela med bavarsko in gorenjsko oziroma slovensko miselnost. Drama je zaradi jezikovne »ekonomičnosti« in rudimentarnosti ter prizorov nasilja in nestrpnosti v družinskem krogu srhljiv prikaz zadrtosti ruralnega okolja, ki je še kako prepoznavno tudi pri nas.

Drama Pri Hlevarjevih nam razkriva, kako nevarni sta lahko duhovna beda in omejenost. V besedilu se nam razgali svet, v katerem je duhovna retardiranost hujša od mentalne. »Stanovanjska skupnost« zaostalih je pekel ali prostor mentalne in duhovne votline. Strašna je podoba sveta, ki je oropan »nadgradnje«, podoba sveta brez kulture, izobrazbe, humanosti, duhovnosti …

Eduard Miler

Druga letošnja premiera v Prešernovem gledališču, ljudska igra Pri Hlevarjevih Franza Xaverja Kroetza, v režiji Eduarda Milerja, premierne publike ni pustila hladne. Niti je ni ogrela, ampak jo je presunila. Toliko človeškega brezčutja in primitivnosti, priučene grobosti, duhovne bede, verbalne pohabe, vsesplošne omejenosti in tako veliko vsega, kar človeka ropa dostojnega življenja, v uri in pol gledalcu zapre usta. Tišina. Začetek nove sezone je bil z ljudsko igro Pri Hlevarjevih dovolj šokanten, da je dolgotrajen aplavz sledil šele po trenutku tišine. /…/ Pod kožo vam bo zlezel občutek, da nihče nikogar ne mara, da so vsi vsem odveč in da so po sili razmer skupaj v tisti »štali«. Hlevskem vzdušju je prilagojena tudi izvirna in zgodbi zelo domača scenografija. Med tistimi škrbastimi deskami, stajami in slamo se počne vse, obeduje, počiva, opravlja potrebo, seksa, vozi z vrtiljakom, abortira … in vse to se počne živalsko brez kakršnekoli empatije med glavnimi liki. Nekako se nam zdi, da je to ves svet, ki ga na »hlevarjevini« sploh poznajo.

Igor Kavčič, Gorenjski glas

Po ogledu predstave človek osupnjeno obsedi na sedežu, zaradi več vzrokov: od moči gledališča, od grozote teme, od izvrstnosti do rečenosti, celostnosti postavitve, od igralskih kreacij izmed katerih izstopa odlična Vesna Slapar kot deklica Beppi. Beppi je v današnjem jeziku odraščajoči otrok s posebnimi potrebami. V jeziku primitivnih Hlevarjevih pa defekten pamž nad katerim se znašajo vsi, tako mama kot oče pa hlapec Sep. Ta jo spolno zlorablja, a jo ima na nek omejen in infantilen način tudi rad. /…/ Nič, niti beseda, govor, niti razmislek, niti religija, niti ljubezen do svojega otroka teh ljudi ne dviga na višjo raven življenja in doživljanja. /…/ Hlevarjevi so torej izjemen dosežek celotne ekipe Prešernovega gledališča Kranj.

Tadeja Krečič, Radio Slovenija

POGOVOR PO PREDSTAVI

Po predstavi bo ob 21.00 sledil pogovor z igralci. Vabljeni tudi abonenti reda A, ki ste si predstavo že ogledali; vstop je prost!