DL: Še vedno ne znamo uporabljati krožišč

8.2.2016 | 13:10

Krožišče na Andrijaničevi leta 2008, ko je še čakalo 'tabletko' škocjanskega kamnoseka Jeniča

Krožišče na Andrijaničevi leta 2008, ko je še čakalo 'tabletko' škocjanskega kamnoseka Jeniča

In še ena lanskih fotografij nesreče v tam krožišču ... (foto: arhiv lokalno.si)

In še ena lanskih fotografij nesreče v tam krožišču ... (foto: arhiv lokalno.si)

Jože iz Suhe krajine je poklical, da bi nam opisal slabo izkušnjo, ki jo ima z novomeškimi krožišči, v katerih ljudje vozijo, kot bi ne bilo nobenih pravil in ne cestnoprometnih predpisov. Pred dnevi je na krožišču na Andrijaničevi cesti pravilno zapeljal na notranji pas in potem pravočasno s smernimi utripalkami nakazal, da namerava zaviti na zunanji pas in na izvoz, ko ga je z rdečim fordom izsilila voznica, ki ga je nato prehitela po desni in mu onemogočila, da bi zavil na izvoz. »Na uvozu je znak za križišče s prednostno cesto, zakon pa prepoveduje tudi prehitevanje po desni. Kaj tukaj ni jasno? Zanima me, kaj stroka pravi o tem. Poleg tega ugotavljam, da so krožišča v Novem mestu premajhna za dva pasova, saj kje med uvozom in prvim izvozom ni niti toliko razdalje, kot je dolg tovornjak s priklopnikom, in se je težko razvrstiti, še posebej ker se pogosto zgodi, da med vožnjo po zunanjem pasu mnogi pospešujejo, da te prehitijo po desni. Ne vem, kaj so gledali tisti, ki so izdali gradbena dovoljenja za taka krožišča,« sprašuje Jože.

O pravilih vožnje v krožiščih smo v Dolenjskem listu že večkrat pisali, policijski inšpektor Željko Zrilić s Policijske uprave Novo mesto pa pravi, da na policiji ugotavljajo, da veliko voznikov še vedno ne pozna pravil vožnje v krožnih križiščih, kar velja predvsem za voznike, ki so opravljali vozniški izpit, ko še ni bilo tovrstnih križišč. »V nekaterih, predvsem manjših krožnih križiščih so se njihovemu načinu vožnje prilagodili in ga prisvojili tudi tisti, ki sicer poznajo pravila. Zaradi svoje zasnove krožna križišča ne glede na to zagotavljajo visoko stopnjo prometne varnosti. Praviloma so posledice sicer redkih prometnih nesreč, ki se zgodijo v krožnih križiščih, bistveno milejše kot v ostalih križiščih, saj gre le za manjše trke, oplazenja ipd.,« dodaja Zrilić.

Članek je bil objavljen v 44. številki Dolenjskega lista, 5. novembra 2015 v rubriki HALO, tukaj bralec Dolenjca!

starejši najprej | novejši najprej

Komentarji (7)

8.2.2016+5     + (5)     – (0)     Oceni logist 

Glede na to, da so skoraj vsepovsod krožišča res premajhna in bi lahko tudi kdo poštudiral, da bi za tiste, ki zavijajo takoj desno, naredili desno zavijanje in jim tako ne bi bilo treba zapeljati v krožišče. Na Poljskem je to čisto normalna stvar, tam so imeli krožišča, ko tu še vedeli nismo kaj je to.... Sedaj pa imam kvazi strokovnjake o načrtovanju krožišč. Pravi mojster je tudi ta, ki si je umislil tlakovanje ob notranjem radiu, pa se ve, da prikolica šleperja to dobesedno trga ven, saj se zadnja kolesa ne kotalijo ampak, pri tako malih radijusih bočno drsijo.....

8.2.2016Oceni korli 

juže pejt spat,ga že serješ

8.2.2016Oceni Jan 

Če bi samo vsi začeli dosledno uporabljati žmigavce, bi bilo večino problema že rešenega. Ampak večina je pač barbarsko nesposobnih voznikov, s premalo znanja. Vsak je prepričan da on pa že zna vozit.

8.2.2016Oceni Voznik 

Kar lepo število, tudi mlajših voznikov, vozi po zunanjem pasu, čeravno gre mimo treh odcepov. Recimo uvozi iz mirnopeške in izvozi na ljubljansko proti avtocesti. Mogoče bi se dalo s talnimi oznakami opozorit voznike, da obstaja tudi notranji pas. Za veliko voznikov, očitno ne obstaja, ker meni, da ima na zunanjem prednost, ne glede na izvoz.

9.2.2016Oceni oven51 

Za razliko od teh, ki le kritizirajo, pa predlagam,da se kaj naredi v zvezi s tem. Dejansko je res,da mnogi, sploh tisti, ki so opravljali izpit,ko še krožišč ni bilo, torej starejši le-teh ne obvladajo,sploh če jih redkeje uporabijo. Seveda to ni problem samo v Novem mestu, ampak povsod. Gotovo je mogoče te voznike dodatno izobraziti, obstaja seveda več načinov in izvajalcev, to je lahko policija, ministrstvo za promet, mediji in še kdo. Koliko brezveznih oddaj npr. vsak dan lahko vidimo na tv, takih, ki bi koristile vsem nam, pa zelo malo.Torej vedno se da kaj narediti, če je le volja.

10.2.2016Oceni Druga plat medalje 

Bil sem prisoten na predavanju, kjer je predstavnik avtošole svetoval upokojencem, kako je s temi novimi voznimi režimi. Izrecno je poudaril, da naj vozijo samo po zunanjem pasu, ker jih sicer iz notranjega nihče ne bo spustil ven in bi morali tako po zakonu samo do onemoglosti krožiti po notranjem. Je rekel da tako učijo tudi mlade voznike, ker so krožišča v NM preprosto s premajhnim radiusom za normalen dvostezni promet. Se mi zdi, da je možakar kar dobro zadel. Toliko tistim ki trdijo, da starejši ne znajo vozit. Veste, edino pravo krožišče v Slo kjer zaradi širine pasovi nekaj pomenijo, je v Tomačevem.

11.2.2016–1     + (0)     – (1)     Oceni Voznik 

Krožišče na Ljubljanski je dovolj veliko, da se ne ovira in ogroža promet z vožnjo po zunanjem pasu. Tudi na Adrijaničevi je isto, pri Adriji je pa res povsem neprimerno. Tam tudi notranjega pasu ni. Ni razloga, da se uči voziti po zunanjem pasu v vsakem primeru. Voznik, ki ne namerava izvoziti na prvem izhodu recimo na krožišču Ljubljanske ceste, nima kaj voziti po zunanjem pasu, ker s tem ogroža varnost prometa in je s svojo vožnjo v prekršku.

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava