Kulturni dan na OŠ Bršljin: hrvaško, romsko, kitajsko, slovensko ... - »Radi se imamo.«

6.2.2016 | 10:00

Kulturni dan na OŠ Bršljin: hrvaško, romsko, kitajsko, slovensko ... - »Radi se imamo.«
Kulturni dan na OŠ Bršljin: hrvaško, romsko, kitajsko, slovensko ... - »Radi se imamo.«

V mesecu kulture, ko z državnim praznikom obeležimo spomin na Franceta Prešerna, smo na OŠ Bršljin v četrtek, 4. 2., pripravili prav poseben kulturni dan. V svojo sredo smo povabili več kot 40 gostov, predstavnike Srbskega kulturnega društva, Hrvatske kulturne udruge, Mladinskega centra Krško, Konfucijevega inštituta, Folklornega društva Kres, ljudske pevce iz Prečne, JSKD ter starše naših učencev in kulturno aktivne priseljence v Novem mestu, da so nam predstavili delček svoje kulturne ustvarjalnosti ter delček kulture in umetnosti naroda, ki mu pripadajo.

V delavnicah so učenci s pomočjo gostov spoznavali hrvaško, srbsko, albansko, romsko, rusko, ukrajinsko, angleško, italijansko, bolgarsko, špansko, kitajsko, japonsko in slovensko kulturo ter umetnost. Učenci so barvali »hohlomije«, peli v italijanščini, slovenščini in hrvaščini, pisali po kitajsko, ustvarjali haikuje, igrali v kamišibaju, plesali slovenske, ruske, srbske in romske plese, pripovedovali slovenske ljudske pripovedi, spoznavali kulturne značilnosti Hrvaške in Ukrajine. Ob angleškem čaju so kramljali v čisto pravi angleščini in okušali »gingerbread«. Ob izpovedih sošolcev, ki so v Slovenijo prišli kot otroci priseljencev, so podoživljali, kaj pomeni živeti v skupnosti, kjer na začetku ne razumeš jezika, kjer nimaš prijateljev.

Sklepna prireditev je bila pravi kulturni mozaik. Na odru je vrvelo od pesmi, pripovedi in plesa različnih narodov. Lepo je bilo doživeti stisk rok ob pesmi prav vseh udeležencev ter si v teh nemirnih časih reči: »Radi se imamo.«

Na OŠ Bršljin se zavedamo, da nas poznavanje kulture drugega osvobaja različnih predsodkov in stisk. Tako gradimo svet prijaznih ljudi, ki vedo, da vsaka kultura bogati ter da nas različnost povezuje.

K. Č.

Galerija

_v (1)
_v (10)
_v (11)
_v (12)
_v (13)
_v (14)
_v (15)
_v (2)
_v (3)
_v (4)
_v (5)
_v (6)
_v (7)
_v (8)
_v (9)
_v

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava