DL: Eurotek z novim lastnikom - Prestrukturiranje že prenaša učinke

15.11.2015 | 14:45

Matija Bradač (Foto: B. B.)

Matija Bradač (Foto: B. B.)

Eurotek, največje transportno podjetje v Sloveniji, je marca letos dobilo novega lastnika. V prevzemu, ki je bil skupaj s poplačilom upnikov vreden približno deset milijonov evrov, je 74-odst. delež Euroteka prek svojega podjetja Protekt Dolenjska pridobil novomeški poslovnež Matija Bradač.

Eurotek, regijska gazela leta 2001, ki je imel v svojem voznem parku nekoč tudi 350 tovornjakov, je v minulih letih zašel v precejšnje težave. Podjetje z Biča, ki ga je leta 1995 tako rekoč iz nič ustanovil Branko Matjaš, je leta 2011 ustvarilo 42 milijonov evrov prihodka, lani pa le še 27 milijonov.

Izguba, ki je leta 2011 znašala 2,8 milijona, se je v zadnjih letih sicer nekoliko znižala, lani so končali z negativnim izidom v višini 970.000 evrov, a visoke obveznosti do bank, dobaviteljev in zaposlenih v višini 16 milijonov evrov so terjale svež kapital in lastniško preoblikovanje.

»Naš cilj je ostati med vodilnimi v panogi transporta in logistike v Sloveniji. Ocenjujem, da je podjetje dobro in da lahko s popravki poslovanja in določenimi sinergijami spet pride na zeleno vejo. Druga podobna podjetja v Sloveniji poslujejo z dobičkom in prepričan sem, da lahko to ponovno uspe tudi Euroteku. Branža je spet v konjunkturi, in če bi imeli danes 350 kamionov, bi bili vsi zasedeni. A preskakovati ne gre, to je tek na dolge proge,« pripoveduje novi lastnik in direktor podjetja Matija Bradač.

Vozni park Euroteka trenutno šteje okoli 200 vozil. Precejšen delež, 60 tovornjakov, bodo letos nadomestili z novimi, varčnejšimi in bolj ekonomičnimi vozili. Glavni razlog izgube v minulih letih je bil namreč zastarel vozni park, saj največji strošek podjetja predstavljata vzdrževanje vozil in gorivo.

»Med podjetji, ki se ukvarjajo z logistiko, imamo več zanesljivih tujih partnerjev, zato sem se tudi odločil za vstop v lastniško strukturo. Po obsegu prometa in posla je Eurotek močna družba, dela dobro in pri pregledu podjetja smo ugotovili, da so težave nastale predvsem zato, ker je družba prerasla obrtniško strukturo in razmišljanje prejšnjega lastnika,« pravi Bradač.

Kot pravi novi lastnik, je transportna dejavnost nova panoga v skupini njegovih podjetij, prevzem Euroteka pa je bolj posledica spleta različnih okoliščin in upniških razmerij kot pa načrtna širitev dejavnosti. Se pa Bradačeva skupina z avtomobilsko branžo srečuje v podjetju STV Plus, ki od leta 2013 deluje v nekdanjih prostorih Gimpexa v novomeški Ločni in se ukvarja s servisiranjem tovornih vozil in avtobusov. Podjetje ima kakih 30 zaposlenih. »Tu vidimo sinergijo z Eurotekom, saj imamo na ta način kontrolo nad vzdrževanjem svojih vozil, STV pa ima z dobavitelji Eurotekovih tovornjakov tudi pogodbo za poprodajo.«

Prestrukturiranje v Euroteku že prenaša pozitivne učinke, pravi Bradač: »V prvem poletju je družba ustvarila nekaj več kot milijon evrov dobička, težko pa je ocenjevati, kako bo v prihodnje. Podjetje smo morali z milijonom evrov najprej dokapitalizirali, delavcem smo izplačali regres za leto 2014. Tu so še razne odpravnine in poravnave iz preteklih let.«

Nov lastnik se je z največjim upnikom Euroteka, družbo Hetta Asset Resolution, nekakšno slabo banko skupine Hypo, tudi že dogovoril za reprogramiranje dobrih petih milijonov evrov posojil, ki bi sicer letos zapadla v plačilo.

Promet Euroteka je dober, poudarja Bradač, plačniki so zanesljivi, saj kakih 70 odst. naročnikov prihaja iz tujine. Letošnje prihodke načrtujejo na ravni lanskih, prenavljajo vozni park in povečujejo kapacitete pretovora. Eurotek ima namreč v svoji režiji veliko skladiščnih prostorov, ki jih delno že oddaja tujemu partnerju. Dogovarjajo se za oddajo še drugih neizkoriščenih prostorov, pripravljajo pa se tudi za nakupe novih zemljišč, saj imajo povpraševanje za dodaten najem.

Eurotek je imel konec lanskega leta 248 zaposlenih, danes jih je nekaj manj, saj so dejavnost servisiranja prenesli na novomeški STV, kamor so tudi prezaposlili delavce. Po prihodkih je podjetje z Biča zdaj največje v skupini Bradačevih podjetij, po številu zaposlenih pa drugo. Najštevilčnejše ostaja podjetje za varovanje GVS, skupaj pa skupina Bradačevih podjetij zaposluje okoli 1.100 oseb in je tako eden največjih zaposlovalcev v regiji.

Članek je bil objavljen v 32. številki Dolenjskega lista, 13. avgusta 2015

Boris Blaić

starejši najprej | novejši najprej

Komentarji (10)

15.11.2015+7     + (7)     – (0)     Oceni anka 

Torej če objektivno gledamo je Evrotek Bradaču kupila MO Novo mesto, ki mu za rumeni kurnik ob Topliški cesti plačuje ca 500.000 EUR na leto.

15.11.2015–3     + (1)     – (4)     Oceni Bukowski 

Čestitka zelo uspešnemu poslovnežu. Škoda,ker ne kandidira za župana.

15.11.2015+2     + (4)     – (2)     Oceni ena trola 

vse čestitke temu prevzemnemu zahojencu, ki nima blage veze, kaj transport sploh je. Na silo prevzame delo doktorju transporta .B. Matjašu in čudežno ustvari milijon dobička, o katerem v transportu brez političnih botrov lahko le sanjamo pošteni prevozniki, njemu pa so se sedaj odprla nebesa čudežev, vsem vam, ki niste nikoli občutili sladkosti prevozništva, želim lepe sanje in veliko dobrih komentarjev, pa nikar ne zavidajte temu čudežnemu dečku tega poštenega uspeha.....

16.11.2015+2     + (3)     – (1)     Oceni Slavko 

Trola, se vidi, da si ozkogleden. Če si bil zadnje čase kaj na Biču, boš ugotovil, da se je Bradač poglobil v zelo kratkem času v prevozništvo. Ne rabiš bit mehanik ali strojnik, da imaš prevozniško podjetje. Poglej npr. Darka Judeža, ki je uspel s svojo poslovno žilico. Pa je bil uspešen gostinec, celo kiosk s piščanci je imel. Dejstvo je, da prejšnji lastnik ni imel stroškov in posla pod nadzorom. Ni bil zmožen preskočiti z obrtniškega na menedžersko razmišljanje. Ko je rasel, bi morda moral zaposlit kakega zunanjega direktorja z izkušnjami. Tudi novomeška Termotehnika je prerasla znanje nekdaj uspešnega Jožeta Papeža, pa se je pravi čas odločil vodenje predati drugim. Kaj se je zgodilo s hitrorastočimi obrtniškimi podjetji Ambi, Lisac, Dekop, Loging, IMP Promont, Gimpex, ...? Ali je Bradač sposoben? Tu ni debate. Če pa ima visoka moralna načela, to je pa stvar debate. Trenutno mu pa uspešnega vodenja Euroteka ne moremo zanikati.

16.11.2015–1     + (0)     – (1)     Oceni stvar debate 

Visoka moralna načela - stvar debate. Ostalo je stvar debate, to pa po mnenju mnogih, ne more biti.

16.11.2015+1     + (2)     – (1)     Oceni eden 

Zgolj ena stvar za dobrim konjem se vedno dviguje prah!!! Dokler se o tebi govori pomeni da si v toku dogajanj... Matija se je trenutno izkazal za sposobnega vodjo, vse ostalo pa so natolcevanja njegovih nasprotnikov!

16.11.2015+1     + (1)     – (0)     Oceni stvar debate 

Nihče mu tega ne more oporekati ! Vendar ni opazka na tem dejstvu, samo mnenje in nič več in ne "natolcevanje njegovega nasprotnika" !

17.2.2016+1     + (1)     – (0)     Oceni de bill 

slovenceljni debilni pa le čislajte te svoje prevarantske hazare, le tako naprej....slo je že do vratu v takšnem govnu. zakaj ne bi bila še bolj ?

25.1.2017+3     + (3)     – (0)     Oceni delavec 

Vse to na hrbtih zaposlenih ki so na minimalcu...

25.1.2017+1     + (1)     – (0)     Oceni pomoč MONM 

Torej je posredno nakup Euroteka financirala tudi MONM, ki še naprej za najemnino prostorov za RIC plačuje ca. 2 x najemnino. Ta macedoni pa res ustvarja delovna mesta. Na občini je zaposlil dodatno preko 10 prijateljev, z občinskim denarjem pomaga pri financiranju prevzemov, delo daje podjetjem in zavodov, ki so povezani z njim,...

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava