Ana Pandur: Anatomija srečanja, KC Janeza Trdine Novo mesto

19.10.2015 | 19:30

Igrajo: Ana Pandur, Vesna Zornik, Vito Marenče

Produkcija: Plesno kulturno društvo Flamenko

Trajanje: 50 minut in nima odmora

Na sporedu:

19.10.2015 ob 19:30

FLAMENKO - KONCERT, PLESNA PREDSTAVA IN GLEDALIŠKI DOGODEK

Glasba: Vito Marenče

Anatomija srečanja je že v izhodišču dvojna: po eni strani gre za srečanje treh elementov flamenka (petje, ples, kitara), po drugi za umetnice, ki so s svojimi potmi bistveno zaznamovale prostor, v katerem so delovale. Veliko plesalko flamenka Carmen Amayo ter ameriško pesnico in pisateljico Sylvio Plath si je plesalka in koreografinja Ana Pandur vzela kot izhodišče predstave, v kateri je med časom, ki je minil, in trenutkom danes postavila – zrcalo.

Ana Pandur se je preučevanju flamenka posvetila že v okviru študija in tudi pozneje. Med letoma 2002 in 2004 je študirala flamenko na akademiji Amor de Dios v Madridu. Po vrnitvi v Slovenijo je ustanovila Plesno kulturno društvo Flamenko, ki je osrednja organizacija za razvoj, promocijo in izobraževanje flamenka pri nas. Kot plesalka, koreografinja in plesna pedagoginja deluje v Sloveniji in tujini ter nadgrajuje področje flamenka z ustvarjanjem celovečernih plesnih predstav.

Vito Marenče, virtuozni kitarist in skladatelj, ki velja za enega najboljših slovenskih flamenko kitaristov, se je tej zvrsti v celoti posvetil na študiju na rotterdamskem konzervatoriju. Diplomiral je pri svetovnem mojstru flamenko kitare Pacu Peñi, obenem pa se je udeleževal delavnic pri številnih mojstrih. Igral je na mnogih mednarodnih festivalih po Evropi in sodeloval s številnimi priznanimi umetniki flamenka.

Vesna Zornik, pevka zasedbe Katalena, je bila večkrat označena za eno najbolj markantnih slovenskih pevk. Pred štirimi leti je ustanovila zasedbo TangoApasionada in leta 2010 izdala istoimenski album, ki navdušuje s klasikami argentinskega tanga. Poleg tega je članica zasedbe Sounds of Slovenia, pripovedovalske ekipe Tri Zdrave Marije in en Oče naš, blesti v vlogi Sapramiške v otroški predstavi Sapramiška 2 – Sapramišja sreča, za seboj pa ima tudi bogato diskografijo.

Odmevi:

Anatomija srečanj v koreografiji in plesu Ane Pandur ter v izvedbi obeh solistov, pevke Vesne Zornik in glasbenika, kitarista Vita Marenčeta, je predstava radosti, bolečine in lepote življenja opevanih v zvokih in v plesu flamenka, je predstava življenjske filozofije zaobjete v siju umetniškega jezika in v skladju izvedbe, ki je navdušila in povzdignila poln avditorij.

Daliborka Podboj, Parada plesa

Flamenko, tokrat načrtno izmaknjen barviti kričavosti in dopadljivi harmoničnosti, se v izvedbi Ane Pandur realizira kot večplastna plesna govorica, v kateri plesalka skozi razsekano dinamiko razgrne pred nami dotični ples fragmentarno, ga upočasnjuje, dozira, izpostavlja gibalne detajle, se prepušča stanjem zamaknjenosti, repetira zanke premikov – skratka: ga idealizira, mehanizira in razdira obenem. S tem ne pokaže le razpona lastne zmogljivosti in osebne bivanjske zvezanosti z njim, pač pa z »dekonstrukcijo« flamenka ter odrsko soodvisnostjo naznani njegove intrigantne in manj tradicionalne sporočilne potenciale.

Zala Dobovšek, Delo