DL: Železniški prehod v Kandiji: Ne kaže, da bo kaj kmalu drugače

24.8.2015 | 13:40

Foto: arhiv; L. M.

Foto: arhiv; L. M.

V rubriki Halo v 15. številki Dolenjskega lista smo objavili vprašanje bralca iz Novega mesta v zvezi z železniškim prehodom v Kandiji. Žal smo kar nekaj časa čakali na odgovor Slovenskih železnic, kamor smo naslovili bralčevo vprašanje, v odgovoru, ki smo ga prejeli prejšnji teden, pa so nas napotili, naj se obrnemo na ministrstvo za infrastrukturo oziroma občino. Zato smo za odgovor zaprosili tudi mestno občino Novo mesto.

Naj spomnimo: Bralec se je pritoževal nad neurejenostjo železniškega prehoda v Kandiji, češ da ima najslabši sistem dvigovanja in spuščanja zapornic in da je brez prave signalizacije, še posebno pa ga moti čas spuščenih zapornic, češ da je zato izgubil že na desetine ur svojega časa, saj čaka večkrat na dan in tako že 14 let. Ker ima tega dovolj, je vprašal, kaj lahko odgovorni naredijo in kdaj.

Iz Slovenskih železnic so odgovorili, da prehod deluje in je zavarovan popolnoma v skladu z zakonodajo, ki ureja to področje. »Nivojski prehod v Kandiji je zavarovan z mehanskimi zapornicami. Prehod je zavarovan tri minute pred prihodom vlaka in če k temu prištejemo še vožnjo vlaka do prehoda ter odpiranje mehanskih zapornic, so lahko zapornice zaprte skupaj okrog pet minut,« so zapisali o času čakanja pred spuščenimi zapornicami, ki ga je navajal tudi bralec in ki je, kot so navedli v nadaljevanju, v skladu z zakonodajo. Zapisali so še, da na Slovenskih železnicah dajejo varnosti vseh udeležencev v prometu veliko pozornost, zato je zagotavljanje najvišje stopnje varnosti ena izmed primarnih nalog njihovih zaposlenih. »Še naprej bomo zagotavljali, da bo promet čez prehod potekal varno, in naredili vse, kar lahko, da pred prehodom ne bo daljšega čakanja,« so še navedli, glede načrtov za drugačno ureditev nivojskega križanja ceste in železnice pa predlagali, da povprašamo drugje. Po njihovih podatkih je bila namreč pred nekaj leti, ko so gradili novo cesto skozi Kandijo, pripravljena alternativa oziroma načrt za spremembo zavarovanja nivojskega prehoda.

Na mestni občini Novo mesto so nam potrdili, da je bil načrt res narejen. Povedali pa so tudi, da so ga z urejanjem dodatnega desnega pasu, ki ga prej ni bilo in na katerem se bo lahko varno čakalo na prehod, tudi že začeli uresničevati. Dela na ureditvi razvrstilnega pasu pa so ustavili, ker so prišli preblizu zasebne hiše. Za dokončanje križišča po projektu bodo morali prej urediti lastništvo hiše in zemljišča, ki ni v občinski lasti.

Po načrtu bo železnica obdržala zapornice, vendar pa bo desni razvrstilni pas omogočil, da bo pretočnost prometa bistveno večja. V križišču bo tudi semafor, ki bo reguliral promet in sinhronost z železniškim prehodom.

Kot so povedali na občinski upravi, o tem, kdaj se bo to zgodilo, ne morejo govoriti. Dokončanje celotne ureditve križišča namreč ni odvisno samo od ureditve lastništva zemljišč, ampak tudi od države, saj bo občina investicijo izvedla v sodelovanju z državo. Tudi zato pa ne kaže, da bo na železniškem prehodu v Kandiji, ki že leta buri duhove, kaj kmalu drugače, čeprav so nekateri prepričani, da bi lahko bilo. Ko gre za širši družbeni interes, ima namreč občina – pa naj se sliši še tako hudo in brezosebno – tudi možnost razlastitve.

Članek je bil objavljen v 20. številki Dolenjskega lista, 21. maja 2015

M. Leskovšek-Svete

starejši najprej | novejši najprej

Komentarji (3)

26.8.2015Oceni to 

Veliko razburjanja in slabe volje bi bilo odpravljeno, če bi "levi" zavijalci iz smeri Šmihela naredili krog v krožišču in se postavili v čakalno vrsto kot zavijalci v desno čez progo. ampak tega jih niso učili inštruktorji, pa tudi "lastna" pamet jim tega ne priporoči. Če bi bili gospod župan in zaposleni v občinski upravi prisiljeni uporabljati to pot, bi o tem problemu lahko govorili: bilo je nekoč...

26.8.2015Oceni obcasni 

Pa kaj so ljudje danes že tako malomarni in neumni, da si ne morejo zapomniti tistih nekaj prihodov in odhodov vlaka? Če ta nergač pravi, da vsak dan čaka, pa naj si dan prilagodi tako, da gre od doma 10-15 minut prej in se izogne čakanju pred spuščeno zapornico. Isto kar se tiče poti domov. Če misli, da bo naletel na vlak, pa naj po službi posedi v avtu 10 minut in potem odide na pot ali pa naj vozi počasneje ali hitreje. Vse se da, ampak čez flegma in tako, da se ne bi noben nič prilagajal, ga pa ni boljšega.

27.8.2015Oceni Daljša pot 

Ne komplicirat: okrog se zapelje mimo topa in Jakšeta, če v nobenem primeru nočeš stat. Malo dlje je, vendar si siguren, da pred rampami ne boš stal, sicer je možno meditiranje pred rampami, da si človek reče sam sebi "dober dan". Rešitev je sicer draga, da vlak na določeni vklopni točki pred rampami zažene zapiranje, vendar je treba upoštevati odcep za Revoz, uvozni signal in predsignal. Predno se uvozni signal postavi "na zeleno", morajo biti rampe zaprte in tu je problem. Zadeva je torej za železnico prekomplicirana in predraga glede na popolno zagotovitev varnosti, zato bo ročno zapiranje, še kar nekaj časa.

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava