Knjiga kot vrednota

28.5.2015 | 08:15

Knjiga kot vrednota
Knjiga kot vrednota

Na svetovni dan knjige smo na OŠ Dobova in PŠ Kapele pripravili kulturni dan na temo Knjiga kot vrednota. Želeli smo, da bi učenci spoznali knjigo iz različnih zornih kotov, njeno vrednost skozi stoletja, pomen zapisane besede ter način izdelave in shranjevanja knjižnega gradiva. Sodelovali so vsi učenci od 1. do 9. razreda, tako da so se ukvarjali s knjigo na različne načine.

Učenci 1. triade so imeli skupno temo leteča knjiga. Najprej so si pogledali filmček z naslovom Čudovite leteče knjige, nato pa so izdelovali svoje knjige, svitke in listine, tako da so jih šivali. Učenci 4. razreda so izdelali razredno knjigo s staro in našo pisavo. Poleg latinice so pisali še v cirilici in starogrški pisavi. Učenci 5. razreda pa so šli v župnijsko knjižnico v Dobovi, kjer so si ogledali najstarejše knjige z zapisi o porokah, o svetem krstu, o svetem obhajilu, o sveti birmi in o smrti.

Učenci od 6. do 9. razreda so bili razdeljeni v 12 skupin in vsaka skupina je obravnavala knjigo z določenega področja, npr. z zgodovinskega, likovnega, kemijskega, matematičnega ipd. Tako so nekateri učeni delali zgodbe v klinopisu, pisali s hieroglifi, drugi se urili v lepopisju, nekateri so spoznavali podlage, na katerih so nastajale knjige ter pisave. S kemijskega zornega kota so obravnavali spoj podlage in tinte ter govorili o živem papirju in o tem, katere živali prebivajo v knjigah in jih opazovali z mikroskopom. Nekateri učenci so naredili zgodovinski pregled razvoja knjige od tablice do e-tablice, drugi pa so govorili o knjižnicah, ki jih ni več, npr. babilonski, in pa o tem, kako so (bile) knjige vezane. Statistično so učenci obdelali podatke o najbolj branih knjigah v Knjižnici Brežice in na naši šoli ter nato izdelali grafe. Ugotovili so, da je najbolj brana knjiga na šoli med učenci Nebo v očesu lipicanca, med učitelji pa je bila v njihovi mladosti najbolj brana knjiga Pod svobodnim soncem. Pogovarjali so se še o ustanovah, ki so povezane s knjižnico, in o restavriranju knjige ter o tem, kje se knjige shranjujejo in kaj je pri tem pomembno. Nekaj učencev pa je odšlo v bližnjo tiskarno, kjer so si ogledali, kako se danes tiskajo knjige.

Po končanih delavnicah so se vsi učenci zbrali v jedilnici šole na okrogli mizi. Vodila jo je knjižničarka Doroteja Lipej, sodelovali pa so tudi gostje Amalia Horvat, Drago Pirman, Matej Užmah, Edita Trebušak in tiskar, ki so pomagali učencem na delavnicah. Učenci so se veliko novega in zanimivega naučili o knjigi in v povezavi z njo, predvsem pa so spoznali, kakšno neprecenljivo vrednost knjiga ima.

Tamara Ogorevc, OŠ Dobova

Galerija

_MG_3020
_MG_3022
_MG_3024
_MG_3029
_MG_3031
_MG_3035
_MG_3039
_MG_3042
_MG_3043
_MG_3049
_MG_3052
_MG_3056
_MG_3058
_MG_3059
_MG_3061
_MG_3073
_MG_3081
_MG_3093
_MG_3094
_MG_3095
_MG_3099

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava