DL: O slabih ocenah osnovnošolcev tudi svetniki

3.5.2015 | 13:35

Silva Jančan

Silva Jančan

Semiški svetniki so se na zadnji seji v letu 2014 precej časa zadržali ob poročilu o uresničevanju letnega delovnega načrta semiške osnovne šole v preteklem šolskem letu. Opozorili so na slab uspeh semiških učencev na nacionalnem preverjanju znanja.

Ravnateljica Silva Jančan je dejala, da naj bi bilo nacionalno preverjanje znanja povratna informacija učencem, staršem in učiteljem. »A ti rezultati ne vplivajo na nič. Učitelji jemljejo to ocenjevanje resno, učenci ga vržejo čez levo ramo, v 9. razredu pa so ga celo bojkotirali, starši pa v veliki večini sploh ne pridejo pogledat rezultatov. Zato so vse slabši. Ne smemo pa uspešnosti dela na šoli ocenjevati zgolj po tem preverjanju, ki je le eden izmed pokazateljev, ampak moramo pogledati na vse delo, ki je uspešno. Zato želim, da celostno obravnavate šolo in ne jemljete iz konteksta nacionalnega preverjanja znanja. Pri mnogih projektih otroci kar blestijo, to pa je učenje za življenje,« je dejala ter še dodala, da so semiški osnovnošolci pri nadaljevanju šolanja uspešni, seveda pa se najde tudi kakšna izjema.

Pojasnila je, da je bil do zdaj problem pri uspehu pri angleščini v tem, da so se začeli šele v letošnjem šolskem letu učiti angleščino v 2. razredu, medtem ko so se doslej šele v 4. razredu. Prepričana pa je bila, da rezultati pri nacionalnem preverjanju znanja niso odvisni le od šole. »Pri otrocih ni motivacije, kar ni čudno, če pa starši iščejo le službo, in to na najslabše plačanih delovnih mestih, ker kaj drugega v Beli krajini niti ni mogoče dobiti. In kako naj bo staršem motivacija izobrazba, ko pa vedo, da otroci ne bodo dobili službe?« je vprašala ravnateljica.

Svetnik Peter Štukelj je dejal, da je bila semiška osnovna šola od leta 2006 po rezultatih pri nacionalnem preverjanju znanja le enkrat nad državnim povprečjem. Zato je ravnateljici predlagal, da bi morala starše na prvem roditeljskem sestanku seznaniti z rezultati in jih pozvati, da pomagajo.

Članek je bil objavljen v 53. številki Dolenjskega lista, 31. decembra 2014

M. Bezek-Jakše

starejši najprej | novejši najprej

Komentarji (5)

4.5.2015+7     + (8)     – (1)     Oceni tina 

to je zato ker se starši preveč ubadajo z gospodom JJ,politiko,namesto z svojimi otroci,šokci so itak malo po svoje adijo pamet,

4.5.2015–3     + (3)     – (6)     Oceni p207 

Ravnateljica, prvo bi morali narediti red med učitelji, ki samo preko interneta kažejo učno snov. Zakaj potem učenci potrebujejo učbenik, delovni zvezek, ko pa je vse prazno, ker se učitelji ne posvetijo nastalim problemom. Samo jamrajo kako imajo slabe plače.....

5.5.2015–6     + (2)     – (8)     Oceni osnovna šola 

pridružila se bi s komentarjem, da bi bilo potrebno narediti red na šoli, govorimo o zdravi prehrani in koliko obrokov na dan naj bi imeli. Osnovnošolec pa mora biti v šoli od doma s prevozom 7 ur, ob zelo skromni malici. Obnašanje učiteljev pred učenci je zelo neulikano, otroci se tega hitro naučijo. njihov besedni zaklad je je v nekaj primerih veliko slabši kot od otrok. Stroški raznih obveznih dnevov in izletov so kar precej dragi. Če so ti dnevi obvezni naj jih krije šola, ne pa da ti stroški bremenijo starše. mislim da če moramo nekaj plačati odloča o tem tisti, ki plača, ne pa drugi. Veliko s egovori o zdravju, pravilni drži..... zakaj pa otroci nosijo potem tako twške torbe ? Zaželjeno je da nekdo iz stroke odgovori na podanja mnenja in vprašanja...

5.5.2015+4     + (6)     – (2)     Oceni senca 

@osnovna šola, Bog nas varji takšnih staršev. In potem se čudimo, kakšne otroke imamo. Krivi so pa učitelji? Lepo vas prosim. Semiška šola je, kakorkoli že, upoštevaje starše, njih pamet, daaaaleč nad povprečjem. Tudi po zaslugi in ravnateljice in učiteljev. Pomagat je treba staršem ne otrokom.

6.5.2015+9     + (9)     – (0)     Oceni horon 

Občinski svetniki se spuščajo v ocenjevanje šole na podlagi NPZ-jev - katastrofa, možno samo pri nas v BK. Glede na komentarje vidim, da nekateri(starši?) to celo podpirajo. NPZ -ji so ena izmed večjih neumnosti, ki so si jih izmislili naši "veljaki" na ministrstvu in zavodu za šolstvo. Namesto, da bi bili učitelji fokusirani na kakovostno vzgojo in izobraževanje otrok so obsedeni z NPZ -ji in z rezultati, ki jih bodo dosegali njihovi učenci. Obremenjeni so s pripravo na preverjanje in s tem obremenjujejo otroke. Katastrofalno je primerjati šole na tak način. Me zanima koliko romskih učencev, ki imajo ponavadi podpovprečne rezultate, sedi v OŠ Bežigrad ali OŠ Vič. Potem pa se hvalijo kako smo na mednarodnih primerjalnih testih znanja dosegli boljše rezultate in prehiteli Nemčijo, Avstrijo, Švico......Seveda, ker pri njih učence pripravljajo na življenje, na poklic......pri nas pa na razne teste, NPZ-je in podobna jajca. Vrlim svetnikom pa predlagam, da se šoli opravičijo in se ne spuščajo v področje, ki ga niti približno ne poznajo. Denar od sejnin pa lahko kdaj pa kdaj donirajo šoli za kakšno strokovno ekskurzijo ali pa za nakup učil.

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava