DL: Imajo že vse, samo investitorja še ne; lesena plovila s 50-letno garancijo

1.3.2015 | 13:50

Darko Dolinar ima večletne izkušnje na področju gradnje navtičnih plovil in trdno verjame v uspeh proizvodnje lesenih plovil. (Foto: M. L.-S.)

Darko Dolinar ima večletne izkušnje na področju gradnje navtičnih plovil in trdno verjame v uspeh proizvodnje lesenih plovil. (Foto: M. L.-S.)

Direktor in lastnik podjetja Naut, d. o. o. Darko Dolinar je sedež svojega podjetja preselili iz Ljubljane v Kočevje. »Geostrateško je odlična pozicija. Tu imamo material in delovno silo,« pravi o razlogu, da je aprila 2013 ustanovljeno podjetje, ki se bo ukvarjalo z izdelavo vrhunskih lesenih plovil, preselil na Kočevsko. Vse bo v celoti slovensko, edini na svetu bodo nudili 50-letno garancijo ...

»Imamo že vse, samo denarja še ne, tako kot večina start up podjetij,« pravi Dolinar o možnostih za začetek proizvodnje, za katero že imajo zagotovljene nekdanje Gramizove prostore na Bregu pri Kočevju. Podjetje naj bi oziroma bo, kot pravi Dolinar, prepričan, da jim bo uspelo najti investitorja, izdelovalo vrhunska, unikatna lesena plovila, ki bodo v celoti slovenska. Za njihovo izdelavo bodo uporabljali slovenski les, delali jih bodo v Sloveniji, slovenski bodo konstruktorji, prav tako pa je plod slovenskega znanja tudi obdelava za gradnjo plovil potrebnega lesa. Les bo namreč obdelan po posebnem postopku termične obdelave, ki so ga pripravili izključno za potrebe navtike.

»Laboratorijska trajnost tako modificiranega lesa je 200 let, za lastnika plovila pa bo to pomenilo, da mu bo služilo 50 let, kar pomeni, da ga bo lahko imel do konca življenja,« pravi Dolinar o prednostih postopka obdelave lesa, ki ostaja njihova skrivnost, omogočil pa jim bo, da bodo edini na svetu, ki bodo plovilom lahko dali garancijo za trup 40 ali celo 50 let. Prav tako pa jim ta postopek zagotavlja, da bodo za svoja plovila lahko pridobili certifikat Germanischer Lloyd Slovenija, ki sodi med podjetji za opravljanje strokovnih tehničnih storitev na področju varnosti plovbe za morska in rečna plovila med najzahtevnejše.

Plovila bodo izdelovali v sodelovanju s konstruktorjem Alešem Vozljem iz podjetja Vozelj yacht design iz Novega mesta. Namen imajo izdelovati vse vrste plovil klase A, kar pomeni za čezoceansko plovbo, tržili pa jih bodo pod blagovno znamko Lignum Boats, saj želijo že z imenom povedati, da gre za lesena plovila. Lignum namreč v latinščini pomeni les. Pri tem bo  njihova posebnost, da ne bodo uporabljali tropskega lesa, kot sta mahagonij in tikovina, ampak domači slovenski les. »Les bo iz kočevskih gozdov, uporabljali pa bomo vse vrste lesa,« pravi Dolinar.

Za začetek računajo, da bodo izdelali, seveda po naročilu, 5 ali 6 plovil, v proizvodnji pa naj bi imeli v prvem letu izvajanja navtičnega programa zaposlenih 8 delavcev, ki bodo delali v dveh izmenah. »Ne bomo pa izdelovali samo plovil. Imeli bomo še cel kup drugih segmentov, kot je proizvodnja pohištva za navtično industrijo, ki je sicer deficitarna. Prav tako pa bomo imeli tudi servis,« pravi o možnosti tudi dodatnih zaposlitev. Sicer pa Dolinar trdno verjame v uspeh proizvodnje lesenih plovil, čeravno bodo ta tudi 100-odstotno dražja, kot so poliestrska. Razlog za to je, kot pravi, ker ljudje les spet vedno bolj cenijo.

Članek je bil objavljen v 45. številki Dolenjskega lista, 6. novembra 2014

M. Leskovšek-Svete

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava