Etika v oglaševanju na Ekonomski šoli NM

19.12.2014 | 12:00

 Etika v oglaševanju na Ekonomski šoli NM

Na Ekonomski šoli Novo mesto je prejšnji teden potekal projekt Etika v oglaševanju. Izpeljan je bil v znamenju 650-letnice Novega mesta. V projektu je sodelovalo več splošnih in strokovnih predmetov. Dejavnosti so bile zelo zanimive, saj je delo potekalo drugače, kot smo navajeni. Tema, ki so nam jo določili za projektni teden, se nam sprva ni zdela zanimiva, vendar smo po končanem dnevu in vseh novih informacijah z navdušenostjo razmišljali, kaj bomo počeli naslednje dni.

Spoznali smo podjetje Yin+Young in gospoda Husuja. Njegovo podjetje se ukvarja z oglaševanjem. Razložil je, kako se naredi dober oglas in kdo sploh dela v tem podjetju. Na koncu nam je tudi pokazal nekaj oglasov, ki so bili najbolj dobičkonosni.

Pri angleščini smo se pogovarjali, kako se izdela kvaliteten time-lapse ter o primernih lokacijah za snemanje oz. fotografiranje v Novem mestu. Time-lapse je tehnika fotografiranja, pri kateri frekvenčno slikamo posamezne slike (št. slik na sekundo) in jih v postprodukciji postavimo skupaj. Kasneje lahko te slike vidimo kot posnetek.

Pri nemščini smo dve ure hodili po mestu. Profesorica nam je predstavila zanimive lokacije, da bi se lažje odločili, kje bomo posneli svoj time-lapse. Začeli smo na Novem trgu, nato smo šli mimo Šanc, proti Kapitlju, mimo Dolenjskega muzeja, Narodnega doma in pri Kandijskem mostu zavili na Glavni trg. Ogledali smo si Kavarno, mestno hišo ter vodnjak. Ti dve uri sta bili najzanimivejši, tudi za tiste, ki smo iz Novega mesta. Ko vsak dan hodiš skozi mesto, se ne zavedaš, koliko znamenitosti je pred teboj, ko pa se dejansko pogovarjaš o tem, šele opaziš njihovo vrednost.

Ko teorijo preneseš v prakso, ni vedno povsem enostavno. Najprej se nam je zdelo, da bo štiri ure za time-lapse preveč, a je bilo na koncu komaj dovolj za naš 30-sekundni posnetek. Po snemanju oz. fotografiranju smo odšli v šolo, kjer smo v računalniških učilnicah obdelovali posnetke. Spoznavali smo program Adobe Premiere. Ta dan se nam je najbolj vtisnil v spomin, saj se nismo samo pogovarjali o teh stvareh, ampak smo jih lahko sami preizkusili in sami naredili svoj izdelek. Dan je minil, kot bi trenil. Naslednji dan smo v računalniški učilnici izdelali še jumbo plakat oziroma vabilo na 650-letnico Novega mesta.

Zadnji dan projektnega tedna smo odšli v Ljubljano na ogled Animateke v Kinodvoru, kjer smo si ogledali sedem različnih mednarodnih animiranih filmov. Imeli smo tudi to možnost, da smo na koncu prireditve glasovali za najboljšo animacijo. V Arhivu Republike Slovenije pa smo si pogledali starejše animacije, ki jih še vedno hranijo v arhivu, npr. risanko Bojan. Tako se je tudi zaključil naš projektni teden, v katerem smo se naučili veliko novega, izdelali veliko inovativnih izdelkov.

Celoten teden je bil zelo zanimiv, niti malo dolgočasen. Naučili smo se veliko novega ter se ob tem zabavali. Radi imamo projektne tedne, ker popestrijo naše učenje. Tudi to, da smo bili veliko v mestu in ne samo v eni učilnici, je bil razlog, da smo pri projektu z veseljem sodelovali.

Maja Šuklje in Žan Majerle, 3.E

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava