DL: Pozitivni učinki romskega pomočnika

12.12.2014 | 11:30

Romski pomočnici Dijana Marijanović (levo) in Snežana Hudorovac Vider sta povedali, da si romski pomočniki želijo, da se jim omogoči opravljanje njihovega poslanstva, in ne da razmišljajo, ali bodo njihove pogodbe o zaposlitvi podaljšane ali ne in kdo bo novi izvajalec projekta. (Foto: M. L.-S.)

Romski pomočnici Dijana Marijanović (levo) in Snežana Hudorovac Vider sta povedali, da si romski pomočniki želijo, da se jim omogoči opravljanje njihovega poslanstva, in ne da razmišljajo, ali bodo njihove pogodbe o zaposlitvi podaljšane ali ne in kdo bo novi izvajalec projekta. (Foto: M. L.-S.)

»Problematika Romov v Sloveniji je zelo različna. Ponekod bi lahko rekli, da so problemi že skoraj rešeni, so pa tudi področja, kjer se o problematiki Romov sploh še nismo začeli pogovarjati,« je povedal minister za izobraževanje, znanost in šport Jernej Pikalo na zaključni konferenci triletnega projekta Uspešno vključevanje Romov v vzgojo in izobraževanje II, ki je potekala pretekli petek v Šeškovem domu v Kočevju.

Projekt je izvajala Ljudska univerza Kočevje v sodelovanju z Zvezo Romov Slovenije, Fakulteto za družbene vede Ljubljana, Razvojno-izobraževalnim centrom Novo mesto ter 31 šolami in dvema vrtcema v JV in SZ Sloveniji in je bil nadaljevanje že tri leta prej začetega istoimenskega projekta, v okviru katerega so prek Zveze Romov Slovenije pred šestimi leti začeli v Sloveniji zaposlovati romske pomočnike. S cilji dviga standarda romskih otrok v šolah in izobrazbene ravni romskih pomočnikov ter učinkovitejšega vključevanja romskih otrok v vrtce in šole sta projekt sofinancirala ministrstvo za izobraževanje in evropski socialni sklad, njegovo izvajanje pa je, kot so ugotavljali na zaključni konferenci, prineslo pozitivne učinke. V zadnjem šolskem letu je bilo v vseh partnerskih šolah 986 romskih otrok, kar je 6,8 odstotka več kot leto prej, zasluge za to pa gre, kot so povedali nekateri predstavniki šol, pripisati tudi romskim pomočnikom.

V JV Sloveniji deluje 14 romskih pomočnikov, ki delajo predvsem z otroki v prvi triadi, kar pomeni, da delajo še veliko pri njihovi socializaciji, premagovanju jezikovnih težav in navajanju na higieno, romski pomočniki pa starše romskih otrok obiskujejo tudi v romskih naseljih. V SV Sloveniji, kjer je že večja ozaveščenost romskih staršev, pa delajo romski pomočniki pretežno z učenci druge triade, kjer jim pomagajo pri pisanju nalog in jih učijo, kako se morajo učiti.

Kot je povedala direktorica LU Kočevje Maja Rupnik, so prvo leto izvajanja projekta v partnerskih šolah zaposlili skupno 26 romskih pomočnikov, naslednje leto zaradi nižanja stroškov 22, v zadnjem šolskem letu pa jih je bilo sicer tudi 22, a so prešli na polovičen delovni čas.

Da je to, da so nekateri romskih pomočniki delali na več šolah, vplivalo na kakovost njihovega dela, pa sta povedali tudi romski pomočnici Dijana Marijanović in Snežana Hudorovac Vider. Poudarili sta, da bi morali status romskih pomočnikov zakonsko urediti tako, da ne bi bili več financirani le iz projektnih dejavnosti, ter da upata, da bo delovno mesto romskega pomočnika sistematizirano v najkrajšem mogočem času. Žal pa jim minister Pikalo tega ni mogel obljubiti. Povedal pa je, da se projekt romskih pomočnikov nadaljuje s sicer novimi nosilci, trajal pa bo do konca avgusta prihodnje leto.

Članek je bil objavljen v 36. številki Dolenjskega lista, 4. septembra 2014

M. Leskovšek-Svete

starejši najprej | novejši najprej

Komentarji (1)

13.12.2014Oceni Rom 

Angle romale!

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava