Bodoči gradbeniki in prostorski načrtovalci OŠ dr. Pavla Lunačka Šentrupert

20.6.2014 | 11:15

Bodoči gradbeniki in prostorski načrtovalci OŠ dr. Pavla Lunačka Šentrupert

Šolsko leto se zaključuje, tik pred koncem pa so učenci Osnovne šole dr. Pavla Lunačka Šentrupert v četrtek, 19. junija 2014, predstavili, kaj vse so počeli v šolskem letu, ki je za njimi. V okviru prireditve Šola se predstavi je potekala prav posebna razstava otroških del, ki so jih izdelali v okviru obveznih tehniških dni, na temo »Načrtovanje je za vse!«. Otroci so pod vodstvom strokovnih mentorjev Alme Zavodnik Lamovšek, Mojce Foški in Gašperja Mraka s Fakultete za gradbeništvo in geodezijo Univerze v Ljubljani, Maje Simoneti in Tadeja Žaucerja z Inštituta za politike prostora ter skupine prostovoljcev: Mete Petrič, Tatjane Marn, Urbana Jeriha, Špele Žohar, Nadje Kmetič, Maje Weisseisen, Gašperja Okršlarja in Urše Kalčič na konkretnih primerih spoznavali področje urejanja prostora.

Otroci prve triade so v svojih delih predstavili ideje, kako urediti hiše na osrednjem trgu v Šentrupertu. Otroci so si najprej ogledali trg, v šoli pa izdelali plakate, kjer so predlagali vsebino posameznih hiš, njihove uporabnike in prenovljeno zunanjo podobo. Druga triada se je podala na raziskovanje Šentruperta in širše okolice ter pripravila otroški turistični zemljevid. Učenci so pripravili zgibanke, vodila pa jih je ideja, kaj bi pokazali nekomu, ki bi za en dan obiskal Šentrupert. Tretja triada se je pri svojem ustvarjanju spraševala, kako bi deželo kozolcev povezali z drugimi znamenitostmi v okolici. Otroci so na podlagi dela na terenu izdelali svoj idejni načrt peš in/ali kolesarske poti. Bodoči gradbeniki, geodeti, stavbarji in prostorski načrtovalci so že v osnovnošolskih klopeh spoznavali, da v prostorskem načrtovanju sodelujejo številni udeleženci kot so uporabniki prostora, lastniki zemljišč, investitorji, strokovnjaki, ki izdelujejo različne prostorske načrte, občine in druge javne službe, ki skrbijo za ohranjanje našega prostora in okolja. Spoznali so, da imajo vsi ti udeleženci različne cilje, želje in mnenja glede urejanja prostora, ki jih je medsebojno treba uskladiti.

Najpomembnejše pa je sporočilo, da v procesu urejanja prostora lahko sodeluje vsak, pri čemer so učenci osnovne šole dr. Pavla Lunačka in Šentruperta pokazali velik smisel za ohranjanje naravnega in sooblikovanje grajenega okolja.

P. Č.

Galerija

p-os001
p-os002
p-os003
p-os004

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava