Vaša ocena dogodka: Muzikal Rok Kurent

21.9.2012 | 14:20

Vaša ocena dogodka: Muzikal Rok Kurent
Vaša ocena dogodka: Muzikal Rok Kurent
Vaša ocena dogodka: Muzikal Rok Kurent
Vaša ocena dogodka: Muzikal Rok Kurent

Pravzaprav je nastanek novega slovenskega muzikala že sam po sebi praznik za slovensko glasbo, saj gre za sodobno obliko glasbenega gledališča, ki je po vsebini in glasbi odsev našega časa in po katerem občinstvo hlepi. Rok Kurent, premierno uprizorjen 15. septembra v Kulturnem domu v Krškem, je brez dvoma uspešen glasbeni projekt, ki si zasluži ponovitev še na kakšnem večjem, odmevnejšem odru, če ne širše slovenske turneje. Da polprofesionalizem ne more biti vedno merilo slab(š)e kakovosti, nas je prepričala predstava kot celovito glasbeno gledališko delo, v kateri enakovredno izdaten strukturni delež prispevajo glasba, glasbena izvedba, režija, scena in igra.

Libreto muzikala, nastalo po navdihu in motivih Cankarjeve novele Kurent z danes še kako aktualno tematiko, je delo Matjaža Pikala. Dramska zgodba ni zapletena, sporočilnost, čeprav simbolna, je jasna, a s filozofskim pridihom. Dve nasprotujoči si temeljni ideji zastopata po dva protagonista – kandidat za župana s svojo tajnico in pevec s kitaro ter njegovo dekle. Dogajanje je postavljeno v čas lokalnih volitev, osrednja sporočila, ki jih prinaša, pa so demokracija, umetnost, ljubezen, strpnost in osebna odličnost nasproti represiji, politični manipulaciji in nečednosti. V realnem svetu zmagajo seveda slednja, saj glavni junak – umetnik (pevec s kitaro), ki tako navduši množice, da ogrozi kariero aktualnega županskega kandidata, vendar ne želi v politične vode, na koncu umre pod streli kandidatove tajnice. Muzikal se zaključi z mislijo, da so resnične zvezde politiki, ne umetniki in intelektualci.

Igra akterjev je spontana, neprisiljena in pristna, režija (pod njo se podpisuje Žiga) pa izvirna, sveža, dobro usklajena z glasbeno dramaturgijo in tekoča. Scena je nevsakdanja, saj je orkester na posebni konstrukciji (v obliki tribune) nameščen na odru, centralni prostor dogajanja pa so stopnice na sredi in oder pred njim. Zelo solidna, naravnost prepričljiva, je bila glasbena izvedba Simfoničnega orkestra krške glasbene šole in pevcev solistov (Petra Dirnbeka v vlogi Roka Kurenta, Matjaža Breznikarja v vlogi dr. Janeta Strela, Tadeje Molan v vlogi Vlade/Jutre in Nine Berger v vlogi Urbane Volk) ter zvočno usklajenih in intonančno dobro naštudiranih zborovskih vložkov pod vodstvom Nike Tkalec. Presenetljiva pa je bila glasba, sicer žanrsko precej raznolika – od džeza, swinga, reaggaeja, do rocka, popa in klasične glasbe, a organsko povezana, dokaj uglajena in zvočno enovita, vsekakor pa dramaturško razgibana, dobro instrumentirana, skratka duhovita, primerna in učinkovita. Pevski songi so nosilec čustvene in idejne sporočilnosti, glasbilom simfoničnega orkestra pa so dodane električne kitare, basovske kitare, kompleta bobnov in klaviature. Avtor glasbe Dejan Učakar je očitno velik skladateljski talent, ki še marsikaj obeta.

Seveda ne smemo pozabiti na idejnega očeta muzikala, na njegovo tenko uho, učinkovito dirigentsko palico in vodenje projekta, ki je bil realiziran po štiriletnih pripravah v tako odlični postavitvi, profesorja Draga Gradiška. Sobotna premiera novega slovenskega muzikala v produkciji Simfoničnega orkestra Glasbene šole Krško in tamkajšnjega Kulturnega doma je dokaz izjemnega razcveta in razmaha glasbene kulture v tem mestu, ki je postavilo na oder že drugo izvirno glasbeno-gledališko delo – če spomnimo na Vražje dekle Milka Lazarja pred sedmimi leti. To je odraz in izraz prav Gradiškove železne volje, energije, entuziazma in dolgoletnega dela. Akademski glasbenik, dirigent, pedagog in ravnatelj krške glasbene šole je očitno človek z jasno vizijo, znanjem in pravim pristopom. Poraja se vprašanje, ali ne bi s profesionalnim gledališčem in glasbeno akademijo, o kateri so tam sanjali do nedavna, ob potencialu številnih (tudi v tujini) akademsko šolanih umetnikov mesto kmalu postalo slovenski Broadway. Seveda to ni pretiravanje, je pa preprosto bogokletje za trenutne obete v slovenski kulturi.

Karmen Salmič Kovačič,
foto: Matic Romih

Galerija

Kurent-001, Kurent_001
Kurent-002, Kurent_002
Kurent-003, Kurent_003
Kurent-004, Kurent_004
Kurent-005, Kurent_005
Kurent-006, Kurent_006
Kurent-007, Kurent_007
Kurent-008, Kurent_008
Kurent-009, Kurent_009
Kurent-010, Kurent_010
Kurent-011, Kurent_011
Kurent-012, Kurent_012
Kurent-013, Kurent_013
Kurent-014, Kurent_014
Kurent-015, Kurent_015
Kurent-016, Kurent_016
Kurent-017, Kurent_017
Kurent-018, Kurent_018
Kurent-019, Kurent_019
Kurent-020, Kurent_020
Kurent-021, Kurent_021
Kurent-022, Kurent_022
Kurent-023, Kurent_023
Kurent-024, Kurent_024
Kurent-025, Kurent_025
Kurent-026, Kurent_026
Kurent-027, Kurent_027
Kurent-028, Kurent_028
Kurent-029, Kurent_029
Kurent-030, Kurent_030
Kurent-031, Kurent_031
Kurent-032, Kurent_032
Kurent-033, Kurent_033
Kurent-034, Kurent_034

Komentiraj prispevek

Za komentiranje tega članka morate biti prijavljeni.

Prijava