Vaša pritožba: Bolj skrbimo za kratko pot do trgovine, kot za varno pot do šole!

28.8.2012 | 12:30

Vaša pritožba: Bolj skrbimo za kratko pot do trgovine, kot za varno pot do šole!
Ena od rednih (in nevarnih) situacij sredi delovnika, sredi avgusta. Kaj bo čez nekaj dni, ko se začne pouk v OŠ Bršljin? (Foto: E. P.)

Ena od rednih (in nevarnih) situacij sredi delovnika, sredi avgusta. Kaj bo čez nekaj dni, ko se začne pouk v OŠ Bršljin? (Foto: E. P.)

V preteklem tednu smo se vrnili z dopusta. Z otroki smo že veselo načrtovali, kaj vse moramo še postoriti, da bomo do prvega šolskega dne pripravljeni na nove šolske izzive. Delovni zvezki so že prispeli po pošti. Nove zvezke smo nakupili za vse tri šolarje. Vse skupaj še skrbno zavijemo in se lahko odpravimo v šolo. Letos bosta že dva otroka hodila sama v šolo in nazaj, saj sta samostojna in skrbna. Drugošolko in vrtičkarja pa bomo še vozili. Za marsikaj lahko poskrbimo starši, vse pa ni odvisno od nas.

Po dopustu smo soočeni z dejstvom, da cesta, ki je že tako nevarna za pešpot v šolo, postaja še bolj nevarna. Že vrsto let se v Veliki Bučni vasi soočamo z ignoriranjem problema prehoda za pešce čez Andrijaničevo cesto. Zadnje leto smo postali obračališče kupcev trgovine Hofer, zaradi neprimernega dovoza in izvoza iz trgovine. Sedaj pa je prihajajoči Mercator z zaporo Ljubljanske ceste ustvaril popolni kaos v našem predelu. Medtem, ko se na vsakem vogalu šopiri novo nakupovalno središče, se sredi Bršljina skriva OŠ Bršljin, do katere nimamo varne pešpoti in ki že vrsto let vozi svoje četrtošolce vsako jutro na drug konec mesta, saj za reševanje prostorske stiske še ni bilo v občinskem proračunu dovolj denarja.

Naj predstavim vrsto prometnih problemov, ki jih je ustvarilo okolje, ki je malomarno in pogoltno. Bolj skrbimo za kratko pot do trgovine, kot za varno pot do šole. Kakšen zgled dajemo otrokom? Na 1 km zračne razdalje se šopiri šest trgovcev.

Kako pa pridemo med vsemi trgovinami in cestnimi zagonetkami do šole?

Prvi problem je obvoznica sama, po kateri je že 200 m pred našim naseljem omejitev hitrosti 50 km/h. Nisem še zasledila policistov, ki bi to hitrost dejansko preverjali. Večina jih pripelje mimo veliko hitreje. Postavljanje prehoda za pešce čez obvoznico je v teku že 10 let, zadnjih pet let brez kakršnega koli napredka. V vasi imamo 17 otrok, od tega je eden skoraj slep. Za pravilno prečkanje obvoznice morajo vse do krožišča. Do tam pa imajo sedaj še dodaten prehod za pešce pri uvozu in izvozu za Hofer.

Hofer je postavil lepo novo trgovino. Uvoz in izvoz sta strogo enosmerna. Kupci se tega ne držijo, kar ustvarja zelo nevarne situacije. Vabili smo že predstavnike občine, policije in Hoferja na ogled žive prakse.

Velika Bučna vas je zelo pogosto prostor za tiste, ki si ne upajo direktno kršiti pravil za zavijanje v Hofer. Načini obračanja so vsaj trije, eden bolj nevaren kot drugi. Prvi je tak, da se avto obrne kar na odcepu v našo ulico/vas. Če zavijamo za takim avtom, potem ne moremo vstopiti v vas in obtičimo sredi zavijanja, kar je skrajno nevarno, saj obstanemo sredi nasprotnega pasu. Druga skupina obrača sredi vasi na dvoriščih krajanov, včasih tudi po trije na enkrat. Tretja skupina pa se pelje do konca vasi in obrne na naših njivah ali vrtovih. Posevki, mokra zemlja ali zelenica niso ovira. Vmes pa naj otroci varno hodijo v šolo in na popoldanske aktivnosti?

Poleg vseh nevarnosti se dodaja nova, ki daje piko na i vsej prometni ureditvi. Mercator je z zaprtjem Ljubljanske ceste za tri mesece (in to ne med počitnicami, ko mesto spi) povzročil popolni kaos. Obvoz se v praksi odvija čez naselje Cesta brigad. Zunanja mera ceste skozi naselje je 3.8 m, na določenem delu celo manj kot 3.4 m, kar je premalo že za en avto in pešca, kaj šele, da se na njej srečata dve vozili, kar je sedaj praksa. Ta cesta je naravna in tradicionalna pot naših otrok do šole. Pločnika ni na skoraj polovici poti. Sedaj, ko je ta pot postala glavna vpadnica v mesto, je hoja v šolo po tej poti skrajno nevarno početje, ki pa očitno skrbi le nas starše.

Tako vabim vse može, ki se boste 1. septembra širokoustili o skrbi za varno pot otrok do šole, da si pridete ogledat našo pot. Župana g. Muhiča, direktorja Policijske uprave Novo mesto g. Zorca, direktorja Mercatorja g. Balažiča ter direktorja Hoferja g. Schodla vabim, da se nam v ponedeljek, 3. septembra, ob 7.40, ko vsaj Hofer še ni odprt, pridružijo na varni poti do šole. Dobimo se v Veliki Bučni vasi pred Kolesarskim centrom Janija Brajkoviča.

Če bo vaša prisotnost poskrbela za našo varnost, nam lahko delate družbo do konca leta, ko bo menda tudi Ljubljanska cesta sproščena, ko morda uredite dvosmerni dovoz do Hoferja in ko poskrbite za zaprtje Ceste Brigad ali pa za pločnik vse do šole. Prehod za pešce z ustrezno signalizacijo skozi Andrijaničevo cesto pa je tako že 10 let star dolg.

Erna Povh

Galerija

Bršljin so "okupirali" nakupovalni centri, za varnost otrok pa ni poskrbljeno.
Vaša pritožba: Bolj skrbimo za kratko pot do trgovine, kot za varno pot do šole!
Vaša pritožba: Bolj skrbimo za kratko pot do trgovine, kot za varno pot do šole!
Ena od rednih situacij sredi delovnika, sredi avgusta.

starejši najprej | novejši najprej

Komentarji (13)

28.8.2012Maja

Popolnoma se strinjam z zgoraj napisanim. Sem pa menja, da odgovorim ni kaj dosti mar, saj nihče od njih ne živi v tem naselju, kjer bo z začetkom šole nastal pravi kaos. Sprašujem se, kako so lahko uredili obvoz skozi naselje, kjer sta vrtec in šola, ko pa je ostalih možnosti dovolj. Prva je po Andrijaničevi cesti do Ločne in potem v center, druga pa skozi Bezgavec čez Bršljin do šole ali v center. Že tako nihče, ki ne stanuje v tem naselju nima spošovanja, saj kljub ležečim policajem svoje hitrosti nikoli ne omejijo. Potem pa se še razburjajo, če jih ogovoriš. Zapora ceste je očitno potrebna, pa vendar bi se lahko obvozi urejali drugače. Le nekaj metrov večbi se morali peljati. Kar pa zadeva Hofer, pa smo priča vsakodnevnemu obračanju sredi ceste, na križiščih in dvoriščih. Torej, spoštovani Gospoda, ali ste že prišli z dopusta, ali boste tam ostali, dokler ne bo prišlo do kakšne nesreče in se potem na dolgo in široko zgovarjali en na drugega.

28.8.2012novomeščanka

Za vse Hoferljubce Hofer gradi novo trgovino v Žabji vasi, med tremi cestami, malo da ne v križišču na dveh koncih, vmes še odcepom proti trgovinam, črpalki,...in Revozom na četrti strani Imam občutek, da bo tudi tukaj problem glede zavijanja z glavne ceste s ceste in vračanja nanjo. Le zakaj je ta občutek?

28.8.2012jože

Ah, sem že napisal nekje drugje, bom pa še v temu podgurčku: Pojdite si pogledati OŠ Šmihel in tamkajšnji promet.

28.8.2012nenika

Marsikje drugje so še večji problemi! Res otrok mora VARNO V ŠOLO! Ampak to kar si MERKATOR dovoli pa ni za nikamor!! Tud Hoffer je kotel imeti dovoz tako kot je treba ( in nekaj se v tej smeri dogaja) ..ampak je samo Hoffer. Mecator pa si lahko privošči trimesečno zaprtje ceste!!!!! Halo!!!!! Katero trgovino pa bolj potreebujemo.... Oderuški Mercator ali ljudem dostopen Hoffer?????

28.8.2012ds

Ni problem Mercator, problem je investitor in izvajalec se pravi CGP Novo mesto. Ni čudn da so gradbene storitve tako drage, če rabijo 4 mesece da zrihtajo 600 metrov ceste in zakopljejo par cevi pod njo . Strinjam pa se da je mariskje okoli šol varnost na minimumu. Tud moj otrok nima od doma pa do šole pločnika, pa so ravno tako prometne poti...žal.

28.8.2012dejc

nenika.... mislm da ne potrebujemo nobene vec trgovine. Zgleda da bo čez nekaj let več trgovin kakor pa ljudi v Novem mestu.

29.8.2012dart

mi lahko kdo pove kje je videl prehod za pešce na obvoznici... a po ljubljanski obvoznici je tudi 100 prehodov za pešce... kvečjemu nadhod! ker pol beseda OBVOZNICA zgubi pomen! in da mi potem otroci eden pa po eden kaplajo čez prehod... tud vi starši nimate nobene vzgoje več... kot je sedaj reklama na radiu ( k en otrok govori)... da naj bomo vozniki pozorni na otorke ker se pogovarjamo in bla bla bla... na poti iz šole...

29.8.2012mirko.gorenc

Gospod DART primerja Andrijaničevo cesto z ljubljansko obvoznico in predlaga nadhod, da mu ne bi otroci kapljali čez cesto. Zagotovo še ni opazil znaka omejitve hitrosti na 50 km/h. O vzgoji otrok ne bom razglabljal, ker po mojem mnenju g. DARTU gljobji pomen tega izraza ni poznan, saj v nasprotnem ne bi pisal takih neumnosti. Glede na vaše izjava domnevam, da ste tudi pogost uporabnik črnega obvoza po Cesti brigad. Spoštovani gospod DART (ang.: puščica, pikado ...). Ko boste naslednjič uporabljali našo ulico vas vabim da me poiščete. V zadnjih dneh sem zelo pogosto zunaj, spoznali me boste po kameri, ki jo imam vedno s seboj.

29.8.2012dart

ne pomen obvoznice je da promet poteka bol tekoce... In ne ne vozm se tm ker mi je lazje it mimo vojasnice... Saj vem da ne bom nekje stal... In zastpm probleme na vasi ulci... Ampak na obvoznico pa ne spada prehod... Kar se vzgoje tice... Mene so vzgajal da hodm in se ne pogovarjam med potjo domov... Pa da ne fovorim kaj vasi smrkavci pocnejo v prvem razredu... Take stvari k sm jih jst probal sele v 2 letniku... In obnasanje do starejsih olika itd...

30.8.2012Milicon

A KANAL in POP TV rešita tašne stvari. Papa.

začetnapredhodna Stran: 1/2naslednjazadnja

Komentiraj prispevek

Uporabniško Ime

e-Naslov

Vaš komentar

Izračunajte vsoto osem in dve: